Beställning och betalning

I webshopen visas priser i första hand med moms. Om du är inloggad som kund från ett land utanför EU (t.ex. Norge, Grönland, Färöarna) visas priserna utan moms.

Om du är inloggad på din medlemsanvändare hittar du ikonen "Mitt konto" i det övre högra hörnet på hemsidan. På vänster sida av skärmen under "Min beställning" hittar du en översikt över dina tidigare beställningar. Dessutom får du även möjlighet att lägga till fler adresser här.

Nej, det kan du tyvärr inte. Du kan varken lägga till en ny eller ta bort en befintlig produkt till din beställning efter att du lagt beställningen, eftersom vi inte har möjlighet att ta ut mer pengar från ditt kort än du har tillåtit oss. Om du vill lägga till en vara måste du därför beställa den i en ny beställning.

Om du kontaktar oss snabbt efter att du lagt beställningen (inom en timme) kan vi vanligtvis avboka din beställning. I så fall är det bäst att ringa oss på telefon: 71 99 80 99 då det kan bli längre svarstid via mail.

Det går inte att hämta ut din beställning från Doctor Bags. Det går inte heller att besöka och se produkterna på vår adress, då vi är en webshop och säljer online. På så sätt sparar vi administrationskostnader och erbjuder konkurrenskraftiga priser till våra kunder.

Det är inte möjligt att besöka dig och visa upp produkterna på din adress. Däremot kan vi skicka våra produkter med gratis returetikett om du är offentlig kund, till exempel ett sjukhus eller en kommun.
Du är skyldig att returnera varorna i originalskick inom 3 dagar.
Om du önskar få produkterna på din adress, vänligen skicka ett mail till oss med produkternas SKU-nummer samt ditt namn, beteckning, avdelningsnamn och telefonnummer.

Offentliga organisationer kan betala för varor med en EAN-faktura. Läs mer längre ner på denna sida.

I vår butik kan du betala med VISA, Master, Dankort, Mobile Pay, VISA electron eller utländska Mastercard.
Representerar du en offentlig institution kan du även betala med ditt EAN-nummer i webbshoppen. Välj helt enkelt 'EAN-faktura' i kassan.
Representerar du ett företag kan du även betala med en vanlig elektronisk faktura i webbshoppen. Välj "faktura/banköverföring" i kassan.
* Kom ihåg att en vanlig elektronisk faktura krävde förskottsbetalning och att handläggningstiden är längre, då vi skickar beställningen efter att betalning mottagits på vårt konto.

Leverans

Vi använder Post Danmark och DHL för leverans och du får därför normalt dina varor 1-3 arbetsdagar efter att din beställning har lagts. De allra flesta beställningar lämnar vårt lager samma dag eller dagen efter att de lagts.
På större beställningar och beställningsvaror finns ca. 4-7 arbetsdagars leverans då de ofta levereras direkt från fabrik.
I sällsynta fall kan en produkt vara slut i lager hos vår leverantör, vilket därför försenar din leverans. Vi strävar alltid efter att meddela våra kunder om så är fallet.
Vi skickar i allmänhet alltid din beställning tillsammans, varför en produkt med längre leveranstid kommer att påverka den totala leveranstiden på din beställning.

Det totala priset för din beställning inkl. frakt kommer att anges innan beställningen är genomförd. Frakten beräknas utifrån varans vikt, volym och leveransadress.

Vi levererar till Sverige, Norge, Grönland och Färöarna.
Vi kan även leverera till andra europeiska länder efter överenskommelse. Kontakta oss om du vill ha leverans till andra EU-länder än ovan.
Det totala priset för din beställning inkl. frakt kommer att anges innan beställningen är genomförd. Frakten beräknas utifrån varans vikt, volym och leveransadress.

Vi kan erbjuda leverans samma dag i hela Danmark för beställningar över DKK 7 500 (förskottsbetalning krävs) Fraktkostnader är mellan DKK 500 och DKK 3 800 beroende på var i landet du bor.
Om du vill ha leverans samma dag, skicka oss ett e-postmeddelande med dina beställningsuppgifter och leveransadress. Vi granskar lagerstatus, beräknar fraktkostnader och återkommer till dig inom 1-2 timmar.

Rabattkoder

Du kan få en 5% rabattkod genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Du kan även få rabattkoder genom att följa oss på Facebook eller Instagram . Här skickar vi löpande ut kampanj- och rabattkoder som du kan använda i vår butik.

Ja! Vi kan alltid hitta ett bra pris, speciellt om du köper flera av samma produkter. Du sparar även på fraktkostnader. Skicka ett mejl till oss så hittar vi ett bra erbjudande till dig.

Returer och reklamationer

Du har vanligtvis minst 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Vi erbjuder enkla returer. Du har möjlighet att köpa och skriva ut retursedeln i vår webbshop. Du kan läsa vår returpolicy här

Som privatkonsument har du 2 års reklamationsrätt vilket innebär att du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat beroende på den specifika situationen.
Du måste läsa mer om Kravrätten här
Skicka ett e-postmeddelande till kundtjänst vid reklamation så att vi kan komma överens om nästa åtgärd.

Vänlig kundservice

71 99 80 99